Viral Fontys 'Urban Art' geslaagd!
Gepost in: Fontys
Jongens van dezelfde opleiding als ik hebben voor een ander festival dan ons groepje ook de opdracht gekregen een viral te maken. Deze viral is voor MADD // Make A Difference Day Image Radio Festival dat op 2, 3 en 4 november in het stadscentrum van Eindhoven gehouden wordt.Image Radio Festival
Heb je ooit van interactieve kunst gehoord of gezien? Het is kunst die je kan beinvloeden of manipuleren, of kunst die reageert op zijn omgeving. Dat is het soort kunst waar we tijdens Image Radio mee bezig zijn, met de nadruk op schermen.
Door heel Eindhoven zijn er diverse installaties. Sommige zijn gemaakt uit grote LED-schermen, sommige projecten bestaan uit beamers en schermen. Er is zelf een project dat is gebouwd uit muggenetten met projecties erop, waar je dan weer doorheen kan lopen.
Kom ook!
De viral 'Urban Art'
De jongens hadden dus straatprediker Arnol Kox gevraagd om mee te werken aan hun viral. Op de site van het Eindhovens Dagblad is een filmpje te zien van Arnol. De hele viral was in het kader van hun project op het Image Radio Festival, 'Urban Art'.Naar eigen zeggen: Urban is letterlijk vertaald 'stedelijk'. Arnol Kox is Urban Eindhoven. Als je Arnold dus onderspuit met graffiti, maakt dit, URBAN ART.
De verspreiding van de viral
Vandaag hebben menig shockblog, weblog en nieuwssites er aandacht aan besteed. Grote schande sprak Geenstijl uit, ze worden er zelfs ziek van. Ikzelf moet er echt hard mee lachen. Die jongens verdienen een goed punt voor het viralonderdeel (Lees communicatie). Dit is marketing op hoog niveau. Als zelfs GeenStijl er intrapt en ook serieus ook, mogen we toch echt wel stellen dat de viral geslaagd is. De domme reacties op GS daargelaten die men daar dan plaatst. Volgens mij is de gemiddelde leeftijd van GS daar sinds het laatste onderzoek sterk gezakt!
Negatieve reclame is toch reclame. Arnold heeft zelf toestemming gegeven, dus hier is niets op aan te merken. Ze hadden hem zelfs een wit pak aan gedaan. Ik moet echt mijn complimenten geven voor deze jongens. Die Igor Delissen wordt elke keer aangehaald, maar zijn teamleden moeten natuurlijk ook een pluim krijgen. Sowieso ken ik er 1 van en dat is meneertje Poels. Goed werk kerel! Wij hopen op 1/10de van de publiciteit voor onze viral voor Lowlands. Ik ben benieuwd.
Hartstikke mooi dit! Complimenten voor Igor, Bart en hun team!
Reacties op 'Viral Fontys 'Urban Art' geslaagd!' (4)
Bedankt Pim.
Maar evengoed een compliment naar de aanpak en uitwerking, ik had al gehoord van Bart dat het en leuk event is geweest. Prima portfolio-item!