[concept] Lowlands - Speak Your Mind
Gepost in: Portfolio
Ik heb er al meerdere keren over bericht, maar dan nu kan ik er wat meer over zeggen. Ik heb samen met 5 andere IMD-studenten (Niels Cremers, David Halford, Marc Hensen, Matthijs Mejan, Rob Smits, ) aan een hip, vernieuwend, verslavend, gek, politiek intrigerend en natuurlijk ook zeer interessant concept bedacht voor Lowlands met als hoofdsponsor Grolsch.De opdracht
Ontwikkel voor Lowlands een totaalconcept waarbij de fase (start-pre-during en post) verwerkt worden. Betrek hierin de sponsor. Realiseer vervolgens de producten die in het concept zijn uitgewerkt.Het Lowlands-concept
Tegenwoordig wordt er door de media maar rondgebazuind dat je mening geven slecht is, het wordt door iedereen aangemoedigd, maar iedereen die het doet heeft een zeer korte toekomst. Wij zeggen: Speak Your Mind! Ons concept steunt op de community van Lowlands met duizenden mensen die staan voor de waarden en normen van Lowlands.
Sfeer
De ontdek- en relaxte sfeer die Lowlands beschrijft, staat in lijn met het Speak Your Mind concept. Ieder individu is uniek en ontdekt op eigen manier waarden en normen. De algehele sfeer van het concept sluit hier naadloos op aan. Via elk medium wordt persoonlijk en zonder lineaire lijn gecoördineerd en begeleidt.
Gevoel
Door middel van de eeuwigdurende discussie betreft vrijheid van meningsuiting, het gevoel dat voor veel mensen opgekropt blijft een plek geven waar deze gezien en gehoord wordt.
Missie
Via de interactie tussen de gebruikers bewustheid van het individu in de maatschappij creëren. Je red het niet alleen, je maakt het samen.
- Creativiteit
- Saamhorigheid
- Je eigen stempel drukken
- Tijd doden
- Laagdrempelig
- Speak Your Mind
Globale omschrijving concept
In de hedendaagse maatschappij is groepsgevoel erg belangrijk. Erbij horen, maar toch een eigen mening hebben. Jij mag weer gezien worden. Hoe dit beter te laten zien dan door daar een simpel en al heel lang bestaand gebruiksvoorwerp voor te gebruiken. De koelkastmagneet. Op een simpele manier een spel, communicatie- en een reclamemiddel te vormen. Door middel van een koelkast met de mogelijkheid tot communicatie met deze koelkast kan iedereen een shout/boodschap achter laten. Dit kan zijn een kort berichtje, zijn naam, een foto, een statement of een mededeling. Een constant evoluerend beeld van de maatschappij.Ditzelfde geldt voor de hoofdsponsor Grolsch. Deze kan de koelkast voor korte tijd onder controle nemen en dan een reclameboodschap tonen die gevormd wordt door de letters die op de koelkast staan.
Op een eenvoudige manier iets mededelen aan de wereld. Een boodschap, een vraag, een statement, you name it! Communiceer met elkaar, communiceer met de wereld. Speak Your Mind!
Opmerkingen
Meer kan ik er niet over zeggen omdat het nog allemaal in de pijplijn zit om eventueel gemaakt te worden en dan zou ik teveel verklappen. David heeft ook wat over Speak Your Mind te vertellen, onder andere dat het zo interessant was dat we meteen op de open dag van de Fontys mochten staan. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Als er meer is om te vertellen horen jullie het snel.
Reacties op '[concept] Lowlands - Speak Your Mind' (2)
// Marc